fredag 10 februari 2012

Vart hittar man energin när den tagit slut?
Vart kan man fylla på sitt hopp när det börjar ta slut?
Vart hittar man tillbaka till glädjen när det som gör en glad i vanliga fall inte gör en glad längre?
Ser människor vandra runt med ett stort leende, någon pratar i telefon och skrattar..
Varför kan dom men inte jag?
Jag är så trött på allt, allt som varit allt som är. Alla motgångar.
Varför kan inte något gå som jag vill?
Och om det väl gör det så slutar det ändå i kaos.
Visst, jag har kommit en bit på vägen. Men dessa regelbundna återfall är så otroligt jobbiga.
Att gå igenom det är en pest. Samtidigt så vet jag att det blir bättre.
Men jag vill inte få några ''regelbundna återfall'' 4 gånger om året.
Ibland hinner jag ens inte återhämta mig från ett återfall tills nästa kommer.
Jag vet inte om jag går framåt eller bakåt. Om detta gör mig starkare eller svagare.
Men det känns som återfallen blir mer och oftare. Mer intensiva än innan.
Jag har ju allt, egentligen har jag inget att klaga på.
Men jag kan inte hjälpa detta..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar