fredag 9 december 2011

Att få en vissen blomma att börja leva igen..

Ja för att lyckas ta död på en blomma, det gör man genom att inte ge den kärlek, omsorg och vatten.
Kärleken till en annan person är ungefär den samma. Får man ingen kärlek tillbaka,
ingen omsorg, inte känner sig uppskattad och älskad så vissnar man, inombords.

Att få en blomma i liv igen, det gör man genom att ge den kärlek, omsorg, vatten och det den behöver för att kunna må bra.
Likadant med kärleken. Att får kärleken att vara så intensiv som vid första ögonkastet.
Så får man inte glömma att man måste visa den andra personen hur mycket man älskar den, hur mycket man uppskattar sin partner, ge kärlek, ställ upp för varann och allt som får en att må bra.

Jag har alltid varit värdelös när det gäller blommor, så fort jag fått en blomma så har den varit död inom de närmsta dagarna.
Men en dag så testade jag att ge min vissna blomma lite vatten. Och dagen efter när jag vaknade så hade den blommat upp igen och var jätte fin. Därför slänger jag numer inte mina blommor som blir vissan, och jag tillåter dom inte bli det heller för den delen. För jag vet hur jag ska göra för att hålla den vid liv.

Och jag tror att många glömmer av att hålla körleken vid liv. I början är man hur gullig som helst mot varann. Men efter ett tag börjar man slappna av och man glömmer av att visa att man uppskattar varann. Man glömmer av att ens partner man blev tillsammans med en gång, blev man tillsmammans med för att man såg något speciellt i den andra personen. Så vad var det som var så speciellt med ens partner?
Oavsett hur mycket man älskar den andra så kommer man på något sätt tröttna eller störa sig på den andra personen. Och det är då det leder till separation.
För man måste underhålla kärleken. Man BEHÖVER bekräftelse om att man är älskad, fin, uppskattad och allt det där.
Så alla par där ute glöm inte av att visa din kärlek till din partner. Överraska varann ibland, med en blomma, choklad ask, middag eller vad som helst. Man behöver det!

Någon som tycker att jag har fel? Jag vill gärna höra era åsikter isåfall!

Peace/
Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar