tisdag 17 januari 2012

Barn

är något av det bästa jag vet. I flera år har jag längtat efter en liten bebis.
Skulle mer än gärna vilja ha barn. Men samtidigt finns det massor med saker jag vill
uppleva först. Ut och resa, göra roliga saker, unna mig själv att leva lite lyxigt.
Dessutom är a och o att man har ett eget hem, stabil ekonomi, fast förhållande (som har varat ett tag)
och en massa mer. Har ju fått prova på lite grann hur det är att ha ''barn''.
Skaffade lilla Julia är hon var 8 vekor och nu är hon snart 7 månader. Tiden har gått så fort.
Och jag ångrar absolut ingenting. Men denna lilla eller rätt stora valp ger en kännedom om
hur det är att ha bebis. För henne måste man ta hand om varje dag, uppfostra, ge mat, ge kärlek osv.
Tvivlar inte en sekund på att det är nästan lika mycket jobb med en valp som med en bebis.
Och när jag tänker på allt jobb det är med Julia så hade jag inte velat ha barn nu när Julia inte är ''full lärd' och fortfarande valp.
Visst de går bra att ta hand om ett barn eller en valp. Men både och?! Nej tack.
Så jag fortsätter att åka till Leia och pussar på henne när längtan blir allt för stor.
Och väntar med att tänka tanken på att skaffa barn tills Julia är lite äldre och tills jag uppfostrat henne.

Julia <3

Leia <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar