onsdag 25 januari 2012

Real housewives of Beverly hills och träning.

Vet inte varför denna serie är så bra. Men nu när jag varit/är sjuk så har jag fastnat framför den ett x antal gånger. Den är rätt roande faktisk. haha
Samma som Top Model, har börjat kolla på de allt mer nu. Sitter nästan och drömmer mig bort.
De ser så kul ut att bli fotad och sminkad och få ha på sig så mycket olika konstiga, fina, eleganta och roliga kläder.
Hm.. kunde ni tro det om mig?! Har länge i smyg varit intresserad av detta.
Samtidigt tror jag inte att jag är någon som skulle passa in i just ''den'' modell världen.
Och någon perfekt slimmad, vältränad kropp har jag inte heller.
Under kläderna döljer de sig en hel del. typ Gäddhäng men mest av allt är det nog för jag är så otränad.
Ser smal ut men har en del fett på rumpa och lår som behöver tränas bort.
Detta är något jag har haft ångest över en stor del av min tonårstid och nu med.
Men har aldrig fått tummen ur och tränat bort de.
När jag väl var överviktig trodde jag att det räckte med att tappa ett par kilon.
Och det gjorde jag, rätt många kilon. Lite för många kilon. (Dock gick jag upp ett par kilon så jag blev ''normal viktig'' igen.)
När jag hade tappat som mest så var jag underviktig. Men det syntes inte tyckte jag.
Visst hade jag blivit smal men jag hade fortfarande en rumpa som endast bestod av hud och fett,
Lår som också bestod av hud och fett. Och därför ville jag gå ner mer i vikt. För att få den där perfekta
fast rumpan och det där perfekta fasta låren som inte dallrade.
Och istället hade jag en mage med hud och magrutor(pga alla 200-300 situps jag gjorde)
Men nu har jag äntligen insett att de är inte bara att gå ner i vikt och tro att allt fett ska försvinna.
Så enkelt är det inte tyvärr. Så många gånger jag velat hoppa på den dr banan igen och gå ner i vikt ennu en gång och tappa massa kilon.
Men jag vet att min rumpa och mina låt blir inte fastare genom detta.
Utan för att komma dit så behöver jag börja träna. Och träna och äta. Inte träna och inte äta.
För de funkar inte. Så för första gången i mitt liv ska jag testa och se om detta kan få mig att nå mitt drömmål som jag så länge velat nå. Jag har grunderna(gått ner det där kilona) Nu måste jag slimma till kroppen bara. Och omvandla allt fett till muskler. Så förhoppningsvis börjar jag denna resa nästa vecka. Och nu ha jag någon att träna med också. Ett stort plus. Det är framför allt därför jag inte börjat träna innan. För att jag inte haft någon att gå till gymmet med som varit lik målmedveten som jag.
För att träna ensam, de har aldrig varit min grej.

Oj nu kanske detta spårade ur lite men skit samma. Detta är sanningen. Och jag skäms, men nu vågar jag erkänna. Vilket jag inte gjort innan.
Jag erkänner att jag trodde att det räckte med att tappa ett par kilon och jag erkönner att för något år sedan hade jag itne kunnat ta detta beslutet. För det hade slutat med sjukligt mycket träning och sjukligt lite mat.
Men nu är jag redo, nu kan jag tänka sunt. Hoppas jag iallafall. Sedan om det sunda tänkandet går över till något osunt så vågade jag riskera detta i en period då jag startade allt med ett sunt tänkande. Vilket jag inte hade gjort för ett år sedan.

Peace/
Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar