torsdag 5 januari 2012

Mys!

Sitter och dricker vin och lyssnar på Melissa Horn. Älskar hennes musik. Mitt hjärta smälter!


Under löven:

Jag ligger gömd under löven 
jag ligger gömd under snön 
Jag har fastnat med händerna i marken 
i minnet från en mardröm

Jag är så långt ifrån dig 
som i ett annat land fast nära ditt 
När allting verkade enkelt i mitt liv 
när du kände dig utestängd från mitt

Jag försöker men jag förlorar varje gång 
antingen lämnar dom mig eller så lämnar jag dom 
Jag skulle förstå om du ändrade dig 
och vände om

Åren går in i varann 
och jag inser att tiden är kort 
Årstiderna smälter samman 
Och jag vill minnas det 
jag en gång glömde bort

Och du som gått vid min sida 
säg mig, verkar jag tyngre nu 
Jag har varit så trogen, det jag tror på 
och hållit på förlåt som längtat ut

Jag försöker men jag förlorar varje gång 
antingen lämnar dom mig eller så lämnar jag dom 
Jag skulle förstå om du ändrade dig 
och vände om 



Om du lutar dig mot solen 
om jag lutar mig mot dig 
Jag blir bättre med tiden 
om du har tålamod med mig

/Melissa Horn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar