söndag 20 februari 2011

Igår var det dop i Guastav Adolf kyrkan i borås. Min bror's son döptes!
Kyrk vistelsen var jobbigare än väntat. Mycket minnen, saknad efter pappa, och allmän jobbigt efter det som hände i julas. Jag överlevde iallfall!
Förövrigt var dopet fint. Min bror, hans flickvän och Oliver var jätte fina. Älskar er!



Just idag saknar jag dig så fruktansvärt mycket! Kanske var det för att du gav mig en kram i drömmen jag drömde i natt? Jag önskar att allt var annorlunda. Jag önskar jag hade magiska krafter  och kunde göra allt bra. Men mest av allt önskar jag att du var här just precis Nu.

5 månader sedan jag skrev denna.

5 dagar av oro
5 dagar av saknad
5 dagar sedan du sist ringde.
Jag hatar dig för det.
För min kärlek finns fortfarande
kvar då du inte är här.
Och jag hatar mig själv
för att jag älskar dig.


Dina lögner
dina lovande ord
som jag tror på om
och om igen blir jag
lurad.


Och jag hatar mig själv
för att jag litar
på en kriminell narkoman som kan fortsätta sin resa
för att jag älskar honom.


Och jag hatar mig själv
att jag har pengar
till att rädda dig från dina misstag.
Skulder som kan döda dig
om du(jag) inte betalar.
Svageheten
för din röst
dina vackra ögon
dina kramar
får mig att ställa upp.
och det är sant som jag har hört:
Kärleken har inga gränser

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar