onsdag 5 oktober 2011

Tokig hund och bil lös!

2 dagar utan bil nu. Gud vad jobbigt. Hur fasiken klarade jag mig innan jag hade tillgång till bil jämnt?!
Jag hoppas därför att min pojkvän kommer hem med en Jeep Cherokee ikväll.
Nej jag är inte alls bortskämd! Det ska bara vara stort och brutalt till vintern förstår ni!
Inte för att jag ska kunna köra av vägen och fortfarande ha en hel bil eller sådär utan mest för att det bara ska vara så denna vintern.
Ja ni vad jag pratar massa gojja ibland va?!
Bitchen såldes igår och vita pärlan(lexusen) ställdes in i garaget inför vintern. så ja därför är vi helt billösa. Pojken får cykla till jobbet. Och jag får klara mig utan laktosfri mjölk och fil eftersom jag inte kommer iväg till affären. Vist det tar 10 min att gå bort till Ica eller konsum. Men nej, jag har ju inte mått så bra de senast och min ork är inte på topp. Så att gå och handla massa tunga grejer och gå hem med det lockar mig inte. Dessutom har jag varit utan mitt bankomat kort igår och i måndags för att älsklingen har haft det. Det är den största anledningen.. för det är svårt att handla utan pengar.. :/

Var så stolt över min älskade Julia igår. Släppte henne lös när vi var ute på promenad. Hon hade förstås kopplet släpandes efter sig, för så mycket litar jag inte på henne.
Men gud, hon är riktigt duktig (tycker i alla fall jag) Hon stannade och väntade på mig så fort jag sa till henne. Och hon löd jätte bra! Puss på det! :)
Så nu ska jag snart ut och gå samma runda och träna lite mer. :)
Tror dock inte hon skulle lyssna om det kom andra hundar eller människor.
Men det kommer väl de med :)
Om någon duktig hund intresserad person läser detta så får ni gärna dela med er av era tips och råd. :)

Och så är det onsdag idag "lill lördag". Och jag hoppas på att jag får en fet kanelbulle av älsklingen idag eftersom han inte hann köpa det igår när det var kanelbullens dag. Och för att han själv fick äta bullar på jobbet. Fusk!!
Och vet ni? när jag skulle sätta i ljudkabeln i projektorn så hör jag något raffsande bakom mig.
Och när jag vänder mig om står min älskade dumma hund och har ätit upp halva min kärleksmums på bordet. gaaah! jag ska bannemej ha ett barbord i vardags rummet också. För det har vi i köket och än så länge når hon inte dit upp.
Och igår då stog Julia PÅ BORDET!
Nej vi har inte dålig pli på henne, utan det är så att denna rasen är extremt glad i mat. Förra julen hade Julias pappa slafsat i sig en julskinka på 2kg som stog övertäckt på diskbänken. De ni!
Så Julias mat står i säkert förvar annars hade den varit slut nu!
Knäppa älskade hundar!

Längsta inlägget på väääldigt länge!
Nu ska jag och Julia ut och promenixa vid vättern.
Kanske åker kameran med också?!
Peace/
Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar