onsdag 25 april 2012

Smoothie och Bakning!

Varit uppe sedan 7 i morse. Blir så när hunden vill ut och så känns de onödigt att gå och lägga sig igen.
Så jag tog mig en kopp kaffe, kollade lite recept på cupcakes och saffransbullar.
Det är dagens plan, att baka!
Både vanliga bullar (till mamma och malte) och saffransbullar till en killkompis
som kommer hit på fika sedan.
Plus två olika sorters cupcakes om jag hinner.
Annars bakar jag morots cupcakes idag och
vanilj cupcakes med choklad kräm och whipped cream cheese frosting en annan dag.
Fast jag vill hinna båda! :)
Ska åka iväg någon dag och in handla lite nya mallar till blommor och massa annat skoj för dekorering.
Ska ju göra tårta till min födelsedag. Och den ska bli sååå fin!

Gick ut med hunden i alla fall efter jag kollat klart alla recept. Blev den dagliga långpromenaden.
Och nu sitter jag och äter frukost.
 Eller ja, jag gjorde smoothie av laktosfri yoghurt med Gojibär, Havtorn, Blåbär, Björnbär, Tranbär, Röda vinbär, Hallon, linfrön och lite torkade Gojibär.
Den blev galet go! mums!

Min Smoothie!
nej, nu ska jag sätta mig och skicka iväg ett par mejl sedan åka och handla och sedan hem och baka massor.. ska hinna med en dusch innan killkompisen kommer hit!
Kanske kan det spricka upp ennu mer så det är fint väder tills han kommer så man kan sitta ute!
Jag håller alla tummar och tår! ;)


Peace/
Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar