lördag 15 januari 2011

Lördag kväll och jag har mestadels av dagen suttit inne och redigerat bilder.
Var ute en stund på dagen med min älskade hund och tog bort all snö på bilen som kom under natten.
Och i eftermiddags kom jag på den briljanta idén att jag ska följa med Mikaela och Erika på ikväll klockan 23. Och nu ligger jag här i sängen och vill bara slänga i mig ett par T och somna.
Ångestfylld och deprimerad. Livet är (inte) underbart!
Jag vill inget hellre än att må bra!
Istället ligger jag hemma dag ut och dag in och kan inte kontrollera mitt mående.
Olusten till att gå ut och träffa vänner och göra saker är fruktansvärt stor. Samtidigt vill jag gå ut och ha kul och leva livet. Men jag vet att ångesten och depressionen är alldeles för övertagande.
De dagar då jag faktiskt har en gnutta styrka till att ta mig ut och iväg är inte många, och jag är hemifrån i max tre timmar. Sedan vill jag hem till min frizon, där jag kan vara och se ut hur som helst.

Jag sa en gång att jag aldrig skulle tillåta mig själv att falla så djupt att jag inte har kontroll på situationen,
Men nu vet jag att det är inget man kan påverka när man varit med om något jobbigt.
Maktlöshet över sitt egna mående är det värsta jag vet.

Nu har jag 1 timma och 15 minuter på mig att göra mig iordning och övertala mig själv att jag orkar/klarar detta. Det återstår att se om jag jag lyckas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar