torsdag 13 januari 2011

Måste jobba för att överleva?

Jag har funderat på en sak, Ca 50 år framöver ska jag fortsätta behöva gå upp tidigt varje dag för att plugga eller jobba och tjäna pengar. För att helt enkelt kunna försörja mig själv. Den individ som kom på dethär med jobb, tjäna pengar, att saker och ting kostar, ogillar jag!
För jag vill inte gå upp tidigt varje morgon och masa mig iväg till ett jobb för att överleva! Självklart har jag drömjobb men hur stor är sannolikheten att jag kommer jobba med mitt drömjobb? Jo, väldigt liten.
Eftersom samhället ser ut som det gör och att de har gjort det i ett x antal år nu så är det iprincip omöjligt att stanna hemma och demonstrera mot detta.
Folk pratar om att man har en fri vilja. Här spricker detta påstående direkt. För jag vill inte gå i skolan och plugga så jag får en utbildning till ett jobb bara för att. Och det jag vill jobba med är människor och försöka hjälp fölk att få rätsida på sina liv. Och enligt mig så spelar det inte någon roll hur mycket man läser och pluggar för det går inte upp i mot att om att ha varit med om jobbiga saker själv.
Så varför ska jag plugga till något som jag redan kan. Istället för att lämna in ett papper där det står att jag är godkänd i diverse ämnen så kan jag lämna in min sjukjournal. Det borde vara detsamma och tio gånger mer värt.

Det jag ville  säga med detta är att jag vill inte jobba eller plugga. Folk får tycka att jag är dum i huvudet. Men jag har aldrig tyckt om när någon säger till mig vad jag ska göra eller inte göra.
Om jag vill gå hemma hela dagarna och göra saker som jag tycker är vettigt så låt mig göra det.
Jag får väl bo hemma resten av livet tillsammans med min älskade mamma. Eller göra något genomslag så jag blir rik. För att gör något som jag inte vill för att överleva det vet jag inte om jag kommer stå ut med i 50 år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar