måndag 20 augusti 2012

Skolstart!

Japp, idag börjar skolan. Nervöst som tusan, men jag hoppas det kommer gå bra.
Har ju grannen som jobbar där om det är något. :)
Känns grymt skönt! Plus att det är kort dag, 10.00-12.00.
Så nu sitter jag och käkar frukost. Ska ta bussen som går vid 8. 
Ja det tar nästan 2 timmar för mig att komma till skolan nu när jag bor mitt ute på landet.
Men det gör mig ingenting. För då kan man sova lite på bussen 
och lyssna på musik och sedan samma sak när man ska hem. :)
För en stund sedan packade jag in Julia i Pierre's bil. 
Sedan åkte han iväg för att lämna henne hos sin dagmamma!
Hon kommer verkligen få det jätte bra där. Och så har hon Lisa(Hund) att leka med på dagarna.
Så jag är inte ett dugg orolig. Men det kändes så fruktansvärt konstigt att dom åkte iväg utan mig.
Eller i alla fall Julia, hjärtat mitt!

Efter skolan blir det antagligen en snabb lunch med en av mina närmsta killkompisar. 
Alltid lika kul att träffa honom då vi inte ses allt för ofta.
Sedan blir det att åka hem. Hämta bilen, åka och handla och hämta Julia. 
Och i eftermiddag/kväll ska vi nog börja ''stor städa'' lite, sätta upp en ny hissgardin som vi köpte igår och packa upp allt annat vi köpte igår. 
Jag ska försöka få in mina kläder i en garderob så dom slipper ligga i en väska och på golvet. haha :)


Nej nu ska jag ta med mig mitt kaffe ner och börja göra mig i ordning.
Ha en bra Måndag!
Peace/
Tess



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar