onsdag 1 augusti 2012

Berörd..

Här sitter jag och har precis lipat. Kollade hundannonser på blocket.
Och så dök det det upp en dvärgpincher med bara tre ben, 10 månader gammal.
Han råkade ut för en bilolyka och veterinären fick amputera ett ben.
Förra ägaren bad veterinären avliva honom men så tog nuvarande ägaren hand om honom då de tyckte att han verkligen förtjänar en ny chans i livet. Så fruktansvärt hemskt. Och nu ska hunden till ennu ett nytt hem.

Jag kan ju säga att jag är rätt så sugen på att låta honom få komma till mig. Då han även behövde en annan hund som sällskap. 
Men jag har ju sagt att ingen mer hund än.
Men denna hunden blev jag verkligen berörd av. Och så fin var han. 
Tror att jag inte ska sitta och kolla på hundannonser. Lätt hänt att man ''råkar''
hitta en hund som bara får hjärtat att smälta, precis som den här.
Hade dom letat efter ett foder hem åt den hade jag inte tvekat för fem öre.
Men nu är det inte bara jag som ska gokänna en till hund.. tyvärr..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar