torsdag 3 maj 2012

21 år idag! Och evigt tacksam!

Jajjemän! Idag har jag levt i hela 21 år..
usch vad det känns som en evighet fast endå har tiden gått såå fort!
Känndes som jag nyss var 16 typ.. Hm.. men det är jag inte!
Och ooj vad det har hänt mycket under dessa 21 åren jag levt.
Är glad över allt jag fått uppleva faktiskt, dåliga och bra saker!
För jag har lärt mig så mycket av alla med och motgångar.
Och jag har levt ett ''verkligt'' liv. Som inte bara varit en dans på rosor.
Jag har kämpat för minsta lilla grej som jag uppnått här i livet, och jag har kämpat
varje dag för att komma hit. Jag har sett döden i vitögat, livet i sin största glans.
Jag har mist nästan alla i min släkt. Dem enda jag har kvar som är inom familj och släkt är min
bror och mamma! Min halv bror fanns med mig i ca 7 år tills han visade vad han gick för och vi skijdes
åt som ''ovänner'' för snart ett år sedan.
Sedan har jag fått lära känna en massa underbara människor. Och fått en ''ny'' familj och släkt.
Mamma's sambo, hans son och hans familj och Min bror's tjej.
Min bästa tjejkompis som är som en syster för mig. Hon har alltid ställt upp i vått och torrt.
Hälsat på mig alla gånger jag legat på sjukhus. Tröstat mig och varit med mig igenom allt.
Kära Maria som hjälpte mig igenom mitt livs största kris och fanns där för mig varje dag i ca 4 år.
Hon räddad mitt liv. Hon var den som fick mig att se meningen med livet igen.
Fick mig att börja kämpa och fick mig att fatta att det är nu eller aldrig.
Och det finns inget som kan beskriva min tacksamhet över det.
Så idag är jag evigt tacksam över alla som ställt upp för mig och alla som finns runt omkring mig.
Så tack!

Nu ska jag gå ut på altanen och sätta mig i solen och käka frukost!
Peace/
Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar