onsdag 2 maj 2012

Födelsedagstårta!

Igår gjorde jag klart min födelsedagstårta. Hade ju kalaset igår istället för i morgon.
Dock kunde inte Lollo och Peter komma för leia var sjuk så dom fick åka till sjukhuset med henne och blev inlagda :( Stackars liten!

Blev annars rätt nöjd med tårtan, den  blev lite små bucklig och eftetersom de var första gången jag gjorde en hjärtformad tårta visste jag inte riktigt hus jag skulle få sp överdraget hel slätt i vissa hörn..
Sedan hade jag behövt liiite mer tid, hade tänkt dekorera med mer blommor men men..
Här kommer lite bilder på den i alla fall :)



Såg på bilden  nu att en pärla ramlat av en av blommorna :(



Tårtan är gjord med ljusa bottnar (fuskade och köpte färdiga på Ica för jag hann inte baka egna)
fylld med Hallon mousse, vit choklad ganache, Marabou schweizernöt mousse och spacklad med grädde.
Täckt med sugarpaste med vaniljsmak och dekorerad med sugarpaste och flowerpaste.


Idag funderar jag å att sätta mig och göra olika dekorationer i sugarpaste och flowerpaste. Övning ger färdighet vet ni! ;)
Men jag ska definitivt sola en massa idag, eftersom jag satte inne hela dagen igår och gjorde tårta när de var så fint väder!
Men nu först blir de lång promenad med vovven :)

Peace/
Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar