måndag 14 maj 2012

Helgen m.m.

Ja nu var denna tävlings helgen slut. Dick mindre bra dock!
Vägrade ut sig i lördags på 1.20. Så får vi reda på att Wille är lite tittig ute!
Ja men det är bra att man talar om det efteråt.. jaja.
Vi försökte ta nya tag igår. hopptränade i paddocken hemma på morgonen för att M skulle
blir lite peppad och det blev hon. Det gick super bra! Sedan på fram hoppningen
på tävlingsplatsen så blev Wille lite och säker och tvärnitade framför räcket.
Så M åker av och slår i huvudet i bommen och axeln. Wille sprang ner till mig med en gång,
hon som hade in släppet till fram hoppningen försökte ta honom. Men icke, Wille låter inte
vem som helst fånga in honom.
Men M sitter upp och fortsätter hoppa fram. Dock har hon väldigt ont i axeln så inne på banan
orkade hon inte riktigt med.. så hon fick ett nerslag och en vägran.
Men alla andra språng var klockrena. Så hade hon inte åkt av på fram hoppningen
 så hade 1.25 klassen gått kanon tror jag.
Men men det är bara att ta nya tag!
Vi ger inte upp i första taget!

Efter tävlingen igår åkte jag till en vän och tog det bara lugnt. Jag var rätt trött om man säger så.
Så det blev film och ostbågar! Sedan deckade jag!

Min vovve var öööverlycklig i dag när jag kom hem! Har inte träffat henne mycket denna helgen.
Min älsklings tjej!
Och nu är det inte långt kvar tills valp kursen börjar. I morgon, sedan på onsdag då gäller det!
Ska bli så kul! Men jag är nervös som fan!
Helst av allt vill jag släpa med mig mamma, haha så typiskt mig.
''Mamma, snälla du måste följa med'' med desperat röst!
Precis som någon skulle döda mig varje gång jag ska på något jag inte varit på eller gjort innan.
Tror att jag började släppa på det först i höstas när jag flyttade till Jönköping.
För då kunde inte mamma följa med över allt.
Lite långt att åka från Göteborg och till Jönköping varje gång.
Men det sitter fortfarande kvar lite grann.  Jag erkänner!
Lite pinsamt, men min mamma är det absolut bästa stödet som finns!
Och ibland behöver jag det för att ta mig igenom saker och ting.
Så min Mamma får absolut inte försvinna från livet innan mig. haha <3


Nej nu ska jag nog göra lite dekorationer i sugarpaste och flowerpaste.
Och städa mitt rum.
Peace/
Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar