torsdag 19 juli 2012

Supersize vs superskinny

Kollar jag på nu! Sjukt bra program!
De är fruktansvärt egentligen att man kan få sådana sjuka matvanor! Och det är inte fören när man själv varit där som man förstår hur jobbigt det är och vilken sjuk värld man lever i! Så ät med förnuft. Ät godis någon gång i veckan, ät grönsaker och frukt och vanlig mat i hyfsade mängder.
Motionera, ta en promenad med din sambo, pojkvän/flickvän eller kompisen. Men att banta och sluta äta löser inga problem! Tro mig!
Folk rycker att jag är smal och borde gå upp i vikt och hej och hå. Men det är väl min kropp? Jag som ska vara nöjd? Låt mig gå ner 3 kg om jag vill det! Om jag hade velat gå upp i vilt hade jag sett till att göra de för länge sedan! Glöm inte vad ni själva vill och tycker! Lyssna inte på andra jämnt!

Jag äter de jag tycker om! Igår åt jag godis, som jag sagt att jag inte ska, men en gång på två veckor när man är på kalas är skitsamma!
Idag har jag inte käkat middag utan nektariner, en macka och en korv och gurka! Vem hoppar ibte över middag och frukost ibland?
Jag är nöjd och glad!
Visst jag vill gå ner i vikt. Men minska portionerna och ut och motionera!
Lev livet gott folk! När ni inte längre kan göra det är de dax att be om hjälp!

Peace/
Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar